måndag 8 december 2008

män som våldtar män

I går kväll när jag gick o la mig efter helgens djävulpass, tänkte jag på en kollega som extra jobar på fängelset. När man är sådär trött sliten och tankarna börjar vandra över de allra minsta detaljerna kan det bli lite skrämmande och äckligt. Det blev det verkligen för jag började fundera på det där med våldtäkter och i synnerhet sådana utförda av män på män i ett fängelse. Det är ju den ultimata förnedringen att bli någons “bitch” på kåken. Går liksom inte att tvätta bort den stämpeln. Men när de nu våldtar en man eller ofrivillig kvinna för den delen också. Hur är det med glidmedel eller kroppens egen lust? Jag menar en kvinna behöver ju lite ljus, lite rosor och en halv flaska vin kanske för att verkligen komma “in the mood”. Tror få tänder på att bli nedkastad på en skogsbacke med små stenar i ryggen och kanske snö som kryper innanför klädespersedlarna. Dessutom kanske en mycket ful och grotesk man som inte ens kysser dem innan han gör sitt. Tömmer och går. Under såna omständigheter tror jag att det är svårt att bli tänd.Så hur gör de för att underlätta penetrationen då? Springer våldtäktsmän omkring med en tub vaselin i fickan eller bryr de sig inte alls om att underlätta inträngandet? Att de skiter i sina offers känsla vet man ju. Måste ju göra extremt ont att ha sex med någon som inte vill. Kanske borde potentiella våldtäktsmän ta sig en funderare på om det inte vore bättre att vara hövlig, ringa på dörren och ge blommor och choklad samt kanske samtala lite innan. Så att de får kvinnan i humör för sex. Fast då heter det ju dejting kanske. Man undrar ju onekligen över alla kvinnor som har en våldtäktsfantasi. Jo så är det. Vet kvinnor som har som hemlig erotisk dröm att bli “våldtagen light”. Överraskad och kraftfullt tagen. Jag fattar ingenting av detta.Och så detta med fängelsevåldtäkter då. Man ser aldrig att de smörjer in sitt organ innan de börjar våldta. Man får anta att offret är helt oerfaret med analsex på sig själv. Så att det blir skador brukar de ju låta oss tittare förstå. Men den som våldtar då? Nu efterlyser jag inte bättre regisserade fängelsevåldtäkter, För inte kan det väl bara vara jag som funderat över detta ynka men ack så uppenbara problem?

2008-12-07

6 kommentarer:

Namn: Eva sa...

Kära Kenth ... vilka djupa funderingar du har börjat få den senaste tiden!
Penetration utan upphetsning ... hrm jag vet inte vad jag skall svara! Har aldrig funderat i dessa banor dvs att det skulle göra ont på våldtäktsmännen?!

Låt mig fundera ett tag!!!

Mita sa...

Vet ej hur du funderar men våldtäkter: Män på män, män på kvinnor, kvinnor på kvinnor, män på barn, kvinnor på barn. Vem tänker på smärta för våldsutövaren i dessa sittuationer, aldrig. Skulle du tända på att bli nedkastad på en skogsbacke med små stenar i ryggen och kanske snö som kryper innanför klädespersedlarna? Kyssar förkommer säkert inte i dessa lägen.
Jag tror att smärta är väldigt olika i olika sittuationer och sinnesstämmningar.
Vad gäller glidmedel tror jag inte våldförarna överhuvud taget har dom tankarna innan de penetrerar någon. Det du skriv gav många tankar åt olika håll, jag återkommer nog med mera.

Mita sa...

Läs denna länk, den har mycket att ge. http://www.okejsex.nu/myter_om_sex

Mina sa...

Tycker det verkar som att du har genomgott en rektostomi, njöt du av detta ELLER? eftersom du har sådana märkliga funderingar.Hur fan kan du tro att en våldtäkt kan vara behaglig för någon offer eller utövare fattar du inte att det går ut på att förnedra kvinnan eller vad det nu är som våldtas.Det är en frågan om makt, män som i dom flesta fall utövar detta borde utrotas enligt min mening.Tänk efter lite!

Kenth sa...

Väldigt intressant att se hur olika vi tolkar inlägget, och var jag sympatiserar med våldtäktsmännen förtår jag bara inte.

Mina sa...

Nu får du skärpa dig! Jag påstår INTE att du försvarar våldtäkter men när du skriver att när detta övergrepp utförs borde det användas glidmedel. Jag anser att dina åsikter är inte riktigt friska. Nu vet jag inte om du står för det du skriver för gör du det finns det bara ett ord SORGLIGT!