lördag 24 januari 2009

Om självmordssajter

Detta är det obehagligaste inlägget jag gjort men då det florerar flertal självmordssajter vill jag att ni slutar läsa nu, eller på egen risk fortsätter läsa för detta fann jag på ett chattrum när personer satt och chattade om att komma över till "paradiset". Inlägget är till för DIG läsare.Tyvärr finns det sådant här också på nätet och det är inget jag sympatiserar med om nu någon bara kan tro det!!
Insulin injiceras, precis som diabetiker gör, rakt in i kroppen, och i höga doser kan det vara dödligt, och väldigt svårupptäckt pga att det finns naturligt i kroppen. Däremot är det svårt att få tag i det, om du inte är en diabetiker, eller känner någon som är. Men att ta din väns livsviktiga insulin, och lämna personen i fara, är kanske inte så vänskapligt.
En insulinöverdos ska vara rätt så trevligt. Insulinchockbehandling användes tidigare för en del psykiatriska konditioner.
En anonym läsare som själv prövat på insulinmetoden men misslyckats skriver: Det är svårare än man tror att förpassa sig till den andra sidan med den här metoden. Själv tog jag över 800 enheter insulin och överlevde utan hjälp från sjukvården... tro det eller ej. Min teori är att kroppen helt enkelt inte kan äta upp enorma mängder insulin på en gång så jag föreslår att man:
Fastar ett dygn och sedan super du dig ordentligt full (blanda din dricka med light läsk utan socker om du inte kan dricka det rent).
Du injicerar enorma mängder med insulin. En spruta räcker inte utan du behöver ett ganska stort lager. Alla människor är olika och en del faller nog ihop på en spruta medan andra kan ta enorma mängder. Absolut minimum skulle jag tro är 5 stycken 300 enheter sprutor men antagligen behövs ännu mer. När blodsockret faller så börjar levern leverera reservsocker till kroppen och det räcker längre än man kan tro.
Fortsätt dricka ordentlig med alkohol och var 10 minut tar du en ordentlig dos med insulin. Fortsätt så här tills du känner att du börjar skaka (det betyder att ditt blodsocker är lågt).
Nu fortsätter du ett tag till med starksprit (alkohol sänker blodsockret) och med injektionerna och sedan lägger du dig på det ställe du vill somna in för evigt på. Här fortsätter du att injicera allt du har kvar. Det här borde fungera men det är ett ganska osäkert sätt. Vill det sig illa vaknar du upp på akuten med hjärnskador istället för paradiset.
Insulin är ett ganska bra sätt att dö på. Det gör inte ont och det är inte kladdigt. Det kan vara lite läskigt när blodsockret faller, man skakar och känner sig svag och förvirrad men med ordentligt med alkohol i kroppen blir dessa symptom betydligt svagare och allt borde gå bra. Skriv gärna era tankar och kommentarer angående detta svåra ämne att föra en seriös diskussion och inga personliga påhopp tack!! DET ÄR KANSKE SÅ TABU ATT DISKUTERA ELLER BLOGGA OM SÅ ÅTERKOM GÄRNA OM JAG GJORT RÄTT ELLER FEL???

1 kommentar:

anti sa...

Ja att något inte står rätt till är ju odiskutabelt.Det finns många orsaker till varför sådant här förekommer.Mitt ex,Stinas pappa fick Guillianne Barre för många år sedan vilket resulterade i förlamning,escalerande sådan,den "vände"vid näsroten så han överlevde.Efter 2 mån. på sj.huset så kom han till Orups sj.huset för rehabilitering,det var det värsta jag hört och sett.För att han skulle kunna sitta på något överhuvudtaget var de tvungna att binda honom på plats.Detta gjordes alltså även vid tr.cyckeln,de skrik av smärta kan jag fortfarande höra,inte kul kan jag säga.Efter detta levde han efter klockan vid toabesök, mat, sömn ja allt eftersom så många nerver och impulser var skadade.Så här levde han/vi i 3 år,sen orkade han inte mer så han försökte han att ta sitt liv med piller,som du kanske förstår så lyckades inte detta.Vad jag vill ha sagt är att det inte går att hindra eller förutse vem och varför detta händer, en sak är dock odisskutabel det tar mycket hårt för de stackarna som finns runtomkring denna "sjuka" person.Detta är sant ingen story.