söndag 23 augusti 2009

Tysken och gubbsjukan

För övrigt träffade jag under helgen en tysk som faktiskt var trevlig. I 40-års åldern, kille och jag misstog honom för att vara engelsman. Han var nazistsvinens guide och kunde bekräfta mycket av mina tankar om just tyskar. Dock fick jag en liten knäpp på näsan då han övertygade mig om att det var tyskar som bott innanför den gamla järnridån som var dålig på engelska och de som hela tiden bott i väst som kunde den. Givetvis givetvis tänkte jag. Om jag hade tilltalat dem på ryska så hade de ju begripit. Nu kan jag inte speciellt mycket ryska. “Sträck upp era vapen” men jag har inte sett att just dessa tyskar har några vapen förutom onda blickar man får när man rycker på axlarna och inte svarar på deras tjatter. Hur som helst talade jag länge och väl med denna guide och han frågade om jag hade Facebook. Har aldrig haft en tysk på Facebook så det skall bli intressant. Tog dessutom foton på honom tillsammans med två tjejer på festen som hade de absolut kortaste kjolarna jag sett hitills. Han var i extas och det var jag med faktiskt. Försökte vinkla kameran så att den skulle knäppa lite underifrån. Efteråt flinade vi åt varandra och han sade att han skulle mejla över fotona. Det finns då ett språk som vi alla talar likadant på jorden, speciellt män emellan.

1 kommentar:

anti sa...

Jaha, är detta en bekräftelse på vad de flesta har trott sig veta??.