torsdag 6 augusti 2009

Flytthjälpen!!!!!!!!

Ibland undrar jag varför jag öppnar käften alls. Jag avskyr folk som flyttar såvida det inte är mycket långt bort. Nu erbjöd jag mig tidigare under sommaren att hjälpa till vid en flytt för att det verkligen är för en god sak. Idag blev det bestämt att det skulle ske på eftermiddagen vilket gör mig lätt stressad eftersom jag dels måste åka en himla lång väg och sen själva flyttandet. Varför använder inte fler firmor att göra det? Man slipper ju nästan allt och det finns till och med människor som städar åt en efteråt. Och jag är inte riktigt i form för att bära omkring en massa saker, men jag kan heller inte dra mig ur. Dels vore det inte snällt och dels behöver människan verkligen få lämna allt i den nuvarande bostaden bakom sig. Nåja jag återkommer väl med samtliga leder brutna eller knäckta och helt ur spel för Festivaldax på lördag. Pust, suck och helvete.

3 kommentarer:

anti sa...

Vi har väl alla råkat ut för det där att lova hjälpa till och dylikt utan att egentligen tänka efter vad det innebär förrän bakefter, då det ju som du säger är för sent och taskigt att inte göra det.Hoppas att det klarade sig utan skador och annat.
Vi ses.

Namn: Eva sa...

Är du inte i form Kenth???????????
Om jag inte minns fel så köpte du väl en fin träningsbok författad av en känd svensk boxare *fnissar*!!! Har du glömt bort att den finns i bokhyllan?!

Sköt om dig!
Kram/Eva

ps på tal om "organist" vad säger du om ordet "medlem" ???

Kenth sa...

Till Eva:
Ditt minne sviker inte dig:) jag skäms men nästa vecka börjar det med box o spinning.Medlem med mellanslag jo jag tackar!!!