tisdag 18 augusti 2009

Kallt kaffe i sängen.

Det händer saker i bloggvärlden noterar jag. Har inte hunnit med att läsa just något men skall försöka uppdatera mig lite under dagen sittandes under ett körsbärsträd med en kall öl och förhoppningsvis lite mer ifred än de senaste dagarna. Bland annat viskas det om att en viss bloggerska med förkärlek för bedrägerier figurerar på ordentliga nakenkort, så kallad “split beaver”, har fått fotona skickade till mig så det skall undersökas med lupp och pincett minsann. En annan bloggerska har årsredovisningen klar och uppvisar något som inte stämmer. Egentligen orkar jag inte bry mig men det är som sagt en del lösa trådar som skall knytas samman med mina egna tidigare inlägg.

Övrigt denna vecka och speciellt morgon så blev jag serverad kaffe på sängen av en 17-åring. Givetvis spilldes kaffet rakt i sängen men som tur var, var det iskallt då grabben inte riktigt begriper hur man gör kaffe, att pappa vill ha kaffet när det är varmt. Sött på nått vis även om ungar kan vara ganska komplext härliga . Ibland blixtrar de dock till och jag finner att många av mina egna observationer av vardagliga saker är ganska lika barnens. Vet inte om detta innebär att de är på min nivå eller att jag är på deras…

Även om jag kanske inte uppdaterar bloggen så frekvent så för jag anteckningar över saker jag skall ta upp senare. Passar på att njuta av de få ljusa dagar som återstår innan hösthelvetet kommer på riktigt. Plockade svamp en eftermiddag också och det gav ganska rejäl utdelning. Faktiskt så mycket att vi tvingades sluta plocka för korgen hade ingen mer plats, var dessutom skittråkigt att rensa dem.

2 kommentarer:

anti sa...

Ja det där med att rensa håller jag med om men när det är gjort och torkningen av dessa goda svampar är klart så tar de ju inte så mycket plats och håller länge.Egenplockad svamp i såsen är bara så gott , njut mens du kan. Vi ses.

gumman sa...

Du kunde ju plockat lite till mig. Jag älskar svamp men har ingen koll på vad som går att äta.