söndag 1 mars 2009

Vad folk gör "Dagen efter"?

Vad gör jag egentligen på bakfylledagar? Äter pizza, kollar på film och kräks? I går skulle jag gå ut och införskaffa en eller ett par pizzor men istället kom jag hem med en burk Norrlandspölsa. Hur äckligt är inte det? Nedmalda inälvor och endast Gud vet vad. Tillsammans med en påse “Tyrkisk Peppar“, varför får det inte heta “Turkisk Peppar” förresten? Även en ny flaska Tabasco. Förra månaden gjorde jag av med tre stycken sådana. Har dragit ned på saltet rejält i min kost och ersatt med den härligt uppiggande såsen som substitut.

Gick hem och tillagade pölsan och kom på att jag inte alls var speciellt sugen på att äta den så den hamnade i “karantän” i kylskåpet för om möjligt senare uppvärmning. Försöker dra mig till minnes när jag sist faktiskt åt Norrlandspölsa och kom fram till att det måste ha varit någon gång i början av 90-talet tillagad av min mor. Anledningen till pölsaimpulsen kan ha varit att min kompis häromdagen åt sin favoriträtt bland de nordiska delikatesserna; Paltbröd och fläsk!! Han fullkomligt älskar sin palt medans jag aldrig någonsin ens smakat av anrättningen.

Efter det tog jag en mycket lång siesta med TVn som bakgrundsljud. Drömde något intressant men glömde det nästan genast när jag vaknade till liv igen. Jag tänkte att jag skulle komma ihåg att notera det jag drömde men jag glömde det så vips ut genom fönstret for den insikten. Fick en släng av arbetsångest också. Detta efter att jag tidigare på dagen deklarerat att jag minsann skulle gå direkt från jobbet om jag tappade intresset. Hyckleri. Bestämde mig sedan för att ägna kvällen och en bit in på natten med film. Inget lätt val men jag fastande för Hajen som jag nu har sett 7 ggr.

Inga kommentarer: